Hoe creëer je een dagelijks ritme wat bij jou past? | Slow and Grow

De zin: Nu we allemaal noodgedwongen zijn om te stoppen met rennen, is dit perfecte moment om aan jezelf te werken. Wekte verschillende reacties op.

Reacties van mensen die dit beaamden. Die zeiden nu merk je van welke dingen en mensen je goede energie krijgt. Nu voel je wat echt belangrijk voor je is en wat niet.   

Maar ook kreeg ik reacties in de trant van: Ik ben nu harder aan het rennen dan normaal, rennen in de zin van tijd en druk zijn. 

Het is ook anders en misschien wel drukker dan ooit tevoren

Doordat je noodgedwongen thuis werkt, je huishouden doet en je daarnaast wellicht je kinderen om je heen hebt. Ik ga niet zeggen dat het bij ons thuis rustig is met 3 kids. Maar ik maak wel een keuze in de dingen die ik wil doen en de dingen die ik nu gewoon niet of minder doe.  

Ook jij kan hierin verandering brengen. Om bewust te kiezen, al is het maar een kwartiertje, om tijd te maken voor jezelf en te vertragen . Maar tevens door te besluiten, om sommige dingen niet meer te doen en los te laten. Hoe lastig dat ook is. 

Daarnaast is het fijn om voor jezelf een dagindeling te maken die voor jou werkt en niet omdat het zo hoort of moet.

Ik heb voor mezelf en ons gezin een nieuwe dagindeling gemaakt, maar hier wel bewust de tijd voor genomen. Eerst heb ik geobserveerd en gevoeld wat voor ons zou werken. 

De vragen die mij daarbij o.a. hielpen staan in mijn Grow & Slow Journal. Ik deel hierbij één oefening uit het Journal, zodat ook jij een dagindeling kunt maken die bij jou past. 

Wat is het beste voor jou of jouw gezin?

Om dat te weten moet je loslaten wat je elke dag doet. Probeer eens met een frisse blik naar jezelf te kijken. Oordeel niet en laat je belemmeringen even achterwege. 

Je gaat vandaag en de komende dagen jouw natuurlijke ritme opschrijven:

  • Hoe laat word je van nature wakker?
  • Op welke tijdstippen voelt het goed voor jou om te eten?
  • Hoeveel slaap heb je nodig?
  • Op welke momenten van de dag heb jij het meeste energie?
  • Wanneer ben jij op je best?
  • Op welke momenten ben jij het meest productief?
  • Op welke momenten heb je rust nodig?

Zijn er verschillen in jouw natuurlijke ritme en wat je nu daadwerkelijk doet? En wat zou je willen aanpassen.

Neem de tijd om je ritme aan te passen.

Want verandering kost tijd, minimaal  66 dagen heb je nodig om te wennen aan b.v. elke dag eerder op te staan, voordat het een automatise wordt.

 

 

In het Journal sta je middels verschillende oefeningen stil bij jouw ritme, balans en vertragen.

Misschien is vertragen nu niet zo makkelijk voor je. En zou je hierbij graag wat hulp willen.

 

Het Slow & Grow Journal gaat je hierbij helpen. Door elke dag een paar minuten stil te staan bij wat er voor jou werkelijk toedoet, zet je kleine stappen richting jouw verlangens en creëer je rust in de alledaagse hectiek.

 

Omdat deze tijd extra hectisch is, krijg je van mij het Slow Programma Onthaasten t.w.v. € 97 cadeau.  Zodat ik je 12 weken extra ondersteuning en handvatten geef (Deze combinatie geldt t/m 10 april).